Gadżety reklamowe można podzielić na tradycyjne oraz nieco bardziej nowoczesne. Bez względu na to, które dokładnie przedsiębiorcy wybiorą dla swojej firmy, dobrze, aby miały one nadrukowane logo. Tego typu akcesoria można rozdawać zarówno pracownikom, jak i klientom. Które gadżety reklamowe z logo okazują się dziś trafionym wyborem?
Gadżety reklamowe, takie jak kubki, długopisy czy ołówki zna już chyba każdy. Choć w biurze są one bardzo przydatne, to jednak dobrze jest zadbać o to, aby klienci i pracownicy otrzymywali ich nowocześniejszą wersję. Kubki z powodzeniem zastąpią filiżanki z nadrukiem, które prezentują się przede wszystkim bardzo elegancko. Filiżanki z własnym logo to doskonały wybór dla firm, które stawiają na wysoką jakość sprzedawanych produktów lub usług. Kubki kojarzą się bowiem z czymś pospolitym, zaś filiżanki z nadrukiem – z czymś klasycznym i eleganckim, zatem podnoszą prestiż firmy. Zwykłe długopisy można zastąpić papierowymi, które będą idealnym wyborem dla firm ceniącym sobie ekologiczną odpowiedzialność biznesu. Jeśli zaś chodzi o ołówki, to dobrze wybierać takie z wymiennymi wkładami – prezentują się o wiele bardziej elegancko, niż tradycyjne produkty.
Koce, leżaki, parasole – czy to dobry wybór?
Firmy coraz częściej w sposób niekonwencjonalny podchodzą do kwestii gadżetów reklamowych. Wybierają więc nie tylko te tradycyjne, ale także rzadziej spotykane, takie jak:
- koce,
- leżaki,
- parasole,
- pokrowce na krzesła.
Koc z własnym nadrukiem to doskonały pomysł na zimowy gadżet reklamowy, choć może on sprawdzić się również w porze letniej, gdy turyści spędzają sporo czasu na plaży. Wystarczy zawrzeć umowę z przyplażowym barem, któremu firma za darmo udostępnia koce reklamowe. Podobnie z leżakami, choć te można wykorzystać także w mieście, na przykład w kawiarniach czy w restauracjach z własnym ogrodem. Z leżaków korzystają również firmy, dysponujące swoim pasem zieleni czy dużym tarasem – na nich wygodnie mogą sobie odpocząć pracownicy podczas przerwy. Parasole czy innego rodzaju nietypowe gadżety także wydają się dobrym wyborem. Parasolki sprawdzają się zwłaszcza w polskim klimacie, w którym deszcz może towarzyszyć o każdej porze roku.
Przy jakich okazjach wręczać gadżety reklamowe?
Mniejsze gadżety reklamowe, takiej jak artykuły piśmiennicze, zwykle są dostępne dla wszystkich w siedzibie firmy. Niemniej jednak większe prezenty, takie jak koc z własnym nadrukiem, można wręczyć jako dodatek do prezentu świątecznego czy urodzinowego, w zależności od przyjętej w firmie polityki personalnej. Większe gadżety reklamowe z reguły wręcza się ważniejszym kontrahentom, z którymi firma zawiera liczne kontrakty na wysokie sumy. W pewnych sytuacjach mogą one stanowić samodzielny, pełnowartościowy prezent. Akcesoria promocyjne będą również doskonałym pretekstem do nawiązywania kolejnych relacji biznesowych, na przykład z kontrahentami, którym firma oddaje je za darmo, w zamian za możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów. Tak jest chociażby w przypadku wspomnianych wyżej leżaków reklamowych. Możliwości na promowanie marki własnej za pomocą gadżetów reklamowych jest naprawdę sporo, a co więcej, warto z nich korzystać. Wszystko dlatego, że mają one w sobie spory potencjał – za ich pomocą można w sposób nienachalny reklamować firmę, jednocześnie nie przeznaczając na promocję bardzo dużych środków pieniężnych. Reklama wizualna powinna być uzupełnieniem reklamy internetowej czy tej w mass mediach.