Fotografia produktowa jest coraz bardziej popularna z powodu dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Równie duży rozwój widzimy w świecie smartfonów.
Czy można zatem połączyć te dwa światy aby za pomocą smartfona zrobić fotografie produktów? Tak, choć musimy mieć na uwadze pewne ograniczenia.
Co potrzebujemy aby wykonać fotografie produktowe smartfonem?
Sam telefon może nie być wystarczający w celu osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. Wykonanie fotografii produktowej smartfonem, bez użycia dodatkowych akcesoriów jest oczywiście możliwe ale szczególnie dla początkujących będzie to prawdopodobnie zbyt trudne.
Światło – podstawa fotografii produktowej
W wersji budżetowej możemy skorzystać z dobrze doświetlonego i odpowiednio dużego okna. Światło przez nie wpadające możemy zmiękczyć za pomocą na przykład białej tkaniny przepuszczającej światło. Jednak znacznie lepszym i przede wszystkim niezależnym od pogody i pory dnia rozwiązaniem jest zakup lamp fotograficznych oświetlenia ciągłego. Nie posiadają one co prawda tak dużej mocy jak profesjonalne studyjne lampy błyskowe ale do podstawowych, amatorskich zastosowań powinny wystarczyć.
Tło do fotografii produktowej smartfonem
Aby wykonać typowy packshot niezbędne będzie czyste, jednolite białe tło. Może to być nawet odpowiednio duży arkusz papieru. Pamiętajmy jednak aby jego struktura była jak najmniej widoczna.
Poza sprzętem – nauka i doświadczenie
Gdy posiadamy już smartfona, oświetlenie oraz tło możemy przystąpić do wykonania pierwszej fotografii produktowej. Początkowe efekty mogą nie być od razu w pełni satysfakcjonujące. Jest to w pełni normalne jeśli nie posiadamy wcześniej zdobytego doświadczenia w tej dziedzinie. Warto w tym miejscu na bieżąco uzupełniać naszą wiedzę, podpytywać bardziej doświadczonych fotografów produktowych.
Dalsze kroki w rozwoju fotografii produktów
Po wykonaniu i naniesieniu ewentualnych poprawek na naszych fotografiach produktowych, możemy przystąpić do ich umieszczenia w miejscu docelowym. Warto w tym miejscu poprosić kilka osób, które zobaczą efekty naszej pracy i udzielą konstruktywnej krytyki. Być może wskażą nam błędy, których wcześniej nie dostrzegaliśmy a należy je bezwzględnie naprawić. Fotografia produktowa jest dosyć skomplikowaną dziedziną. Aby osiągnąć naprawdę profesjonalne efekty będziemy potrzebowali sporego doświadczenia oraz sporej ilości sprzętu najwyższej klasy. Smartfony pozwalają na osiągnięcie podstawowych rezultatów. Takie fotografie produktowe mogą spełnić nasze oczekiwania w początkowym rozwoju naszego e-sklepu. W kolejnym kroku, wraz z rozwijaniem firmy warto zdecydować czy damy radę samemu nadal wykonywać zdjęcia przedmiotów na wysokim poziomie, czy może warto w tym momencie rozważyć zatrudnienie profesjonalnego fotografa produktowego.
– Artykuł sponsorowany