Handel e-commerce rządzi się własnymi prawami. W tej branży szybkość dostarczenia produktu do konsumenta ma obecnie ogromne znaczenie i dla wielu firm jest polem konkurowania między sobą. Sprzedawcy rywalizują na coraz to krótszy czas realizowania zamówień, ponieważ wiedzą, jak duże ma to znaczenie dla wrażeń z transakcji dla klienta końcowego. W związku z rosnącymi oczekiwaniami rynku przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić na opieszałość — muszą zadbać o sprawnie działające procesy logistyczne, w szczególności na odcinku magazynowania.
Magazyny a potrzeby współczesnego e-commerce
Magazyn to miejsce, w którym przechowywane są towary. W modelach biznesowych wielu sklepów internetowych powierzchnie te pełnią także funkcję centrów dystrybucji, w których artykuły są konfekcjonowane, kompletowane, pakowane, aż w końcu — adresowane i wysyłane do klienta. Odpowiedni magazyn musi więc nie tylko działać sprawnie, lecz także być funkcjonalny — tylko wówczas ma szansę realnie przysłużyć się biznesowi. Realizowane na jego terenie procesy powinny być także możliwie bezbłędne i dawać możliwość skalowania przepustowości wedle aktualnych potrzeb przedsiębiorcy.
Wielu właścicieli firm oczekuje również, że magazyn możliwi zgromadzenie wystarczających zapasów, by pokryć zapotrzebowanie w okresie gorących sezonów, na przykład gdy zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Często chcą też, by w obiekcie znalazła się przestrzeń poświęcona rozpatrywaniu zwrotów i pozwalająca zarządzać oddawanym towarem tak, by do minimum zredukować straty z tego tytułu.
Jak szukać magazynów dla sklepu internetowego?
Przed przystąpieniem do wyboru magazynu dla e-commerce należy określić potrzeby i oczekiwania działalności w związku z tego rodzaju przestrzenią. Spróbuj wyznaczyć takie funkcje tego obiektu, na których najbardziej Ci zależy. Dzięki temu z łatwością ustalisz, jakiego rodzaju magazynu potrzeba Twojej firmie, a także będziesz mógł sprawdzić dostępne na rynku oferty. Pamiętaj również o odpowiednim dobraniu lokalizacji obiektu — im bliżej Twojej działalności i klientów, tym lepiej.
Gdzie najlepiej szukać magazynów dla sklepu internetowego? Możliwości jest wiele, jednak wielu przedsiębiorców w pierwszej kolejności zagląda do sieci, poszukując ogłoszeń na portalach zbierających ofert dostawców powierzchni przemysłowych i logistycznych. Dobrą decyzją będzie też zajrzenie na strony internetowe oferentów i dogłębne zapoznanie się z ich propozycjami. Przykładem może być strona Panattoni — aktualnego lidera powierzchni magazynowo-przemysłowych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Więcej informacji na temat tego dewelopera (oraz jego aktualnej oferty) znajdziesz na stronie https://panattonieurope.com/pl-pl.
Nowoczesne magazyny dla e-commerce — czym się charakteryzują?
Deweloperzy powierzchni przemysłowych i magazynowych poświęcają wiele uwagi branży e-commerce i opracowują wiele swoich projektów z myślą o potrzebach internetowego handlu. W ich ofertach można znaleźć zarówno przestrzenie magazynowe na wynajem ulokowane w parkach logistycznych, jak i projektowane i budowane na zamówienie obiekty BTS (built-to-suit, czyli „szyte na miarę”). Dostawcy powierzchni magazynowych dbają o nowoczesność swoich inwestycji i stosują w nich różnorodne rozwiązania z zakresu mechanizacji, automatyzacji i cyfryzacji. Nowo powstające obiekty budowane są także z myślą o coraz bardziej rygorystycznych normach środowiskowych, w szczególności tych dotyczących emisyjności.
artykuł sponsporowany