W czasach pandemii, które mamy już za sobą, branża e-commerce bardzo szybko zyskiwała na znaczeniu. Obecnie trend ten wciąż się utrzymuje, czego efektem jest wyraźna tendencja do odchodzenia od robienia zakupów w klasycznej formie, a więc stacjonarnie. Jeśli zajmujesz się sprzedażą internetową, powinieneś mieć świadomość tego, że sporą część wydatków generowanych przez Twoją firmę stanowią te związane z pakowaniem produktów. Warto więc zoptymalizować ten proces i z artykułu dowiesz się, co ma największy wpływ na ten koszt – sprawdź już teraz!
Wiele firm z branży e-commerce nieprawidłowo szacuje koszty pakowania
Czy uważasz, że koszt pakowania to tylko wydatki związane z zakupem kartonów? Jeśli tak, to jesteś w sporym błędzie i z dokładnie takim przekonaniem żyje wielu przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Błędne wyliczanie tych wydatków utrudnia prowadzenie firmy pod kątem planowania jej budżetu i tym samym różnych inwestycji.
Warto więc uzupełnić swoją wiedzę w tym zakresie. Na koszt pakowania produktów wpływa zarówno cena kupowanych kartonów, jak i wydatki związane z:
- projektem opakowania, w tym zdobiącej go grafiki,
- czasem pracy osoby zajmującej się składaniem pudełek oraz kosztem energii, jaka w tym procesie jest zużywana,
- zakupem materiałów dodatkowych – m.in. wypełniacze, folie bąbelkowe oraz taśmy pakowe,
- magazynowaniem oraz realizacją ewentualnych zwrotów,
- utylizacją opakowań.
Pamiętaj o ukrytych kosztach pakowania produktów
Optymalizując koszty związane z pakowaniem produktów, musisz również przeanalizować ewentualne wydatki ukryte. Przedsiębiorcy często nie zwracają bowiem uwagi na to, że kupowanie niskiej jakości produktów pakowych zwykle jest nieopłacalne w dłuższej perspektywie czasu. Np. słabe taśmy do zaklejania kartonów łatwo się zrywają lub odklejają, przez co towar często dojeżdża do klientów uszkodzony. To zwiększa liczbę reklamacji oraz zwrotów, nierzadko generując bardzo wysokie koszty.
Zwróć także uwagę na sam proces składania opakowań kartonowych. Jeśli jest ich dużo, a zajmuje się tym np. tylko jeden pracownik, koszt będzie bardzo wysoki. Warto w takim przypadku rozważyć np. zainwestowanie w profesjonalną linię do pakowania, która przyspieszy proces i odciąży pracowników mogących zajmować się innymi zadaniami.
W jaki sposób można zmniejszyć koszty pakowania?
Analiza opisanych powyżej wydatków to najlepszy sposób na zoptymalizowanie kosztów pakowania. Przede wszystkim zwracaj uwagę na te kwestie, które są problematyczne, a więc m.in. częste zwroty czy zbyt duże zaangażowanie pracowników w przygotowywanie zamówień. Postaraj się także zoptymalizować magazyn poprzez reorganizację jego pracy, co przyniesie kolejne oszczędności.
Zwróć także uwagę na wydatki związane z zakupem kartonów. Zastanów się, czy na pewno opłaca się kupować najtańsze, które często cechują się niską wytrzymałością, co prowadzi do częstego ich uszkadzania. Jednocześnie koniecznie pamiętaj o tym, aby odpowiednio dobierać opakowania kartonowe. Unikaj sytuacji, w których przedmioty umieszczane są w zdecydowanie zbyt dużych pudłach. W takim przypadku musisz więcej wydać na wypełniacze pustej przestrzeni, a do tego przesyłki są droższe z racji większych gabarytów kartonów.
Podejmij współpracę z dobrym producentem opakowań kartonowych
Doświadczony i zaufany producent kartonów, cieszący się uznaniem na rynku, pozwoli ci zapomnieć o wszelkich zmartwieniach związanych z terminowością dostaw. Korzystając z usług takiego dostawcy, zyskujesz nie tylko pewność, że kartony dotrą na czas, ale również gwarancję ich najwyższej jakości, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportowanych produktów. Docenią to Twoi klienci, którzy zawsze będą otrzymywać zamówione produkty w idealnym stanie.
– Artykuł sponsorowany