Witryna firmowa umożliwia zrealizowanie kilku kluczowych celów. Jej zadaniem jest przedstawienie oferty, wygenerowanie sprzedaży oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku. Internet zmienia się bardzo dynamicznie, więc wraz z nim ewoluują również strony internetowa. Czasem dochodzi nawet do sytuacji, w których jedynym słusznym rozwiązaniem jest zbudowanie całkowicie nowej witryny. W jaki sposób taki ruch może wpłynąć na działania związane z SEO?

Specjalista zajmujący się daną stroną musi być przygotowany na taką ewentualność. Konsekwencją zmiany oczywiście będą spadające pozycje w wynikach wyszukiwania. Doświadczony ekspert potrafi jednak ułożyć strategię przewidującą plan naprawczy oraz jego wdrożenie. Czasem zdarza się, że nowa strona generuje gorsze wyniki pod względem SEO niż jej poprzedniczka. Przedstawiciele renomowanej agencji SEO potrafią wprawnie poradzić sobie z taką sytuacją.

O czym należy informować pozycjonera?

  • Specjalista ds. SEO koniecznie musi dowiedzieć się o planowanych zmianach jeszcze przed realizacją. W przeciwnym wypadku może być za późno na reakcję. Często zdarza się, że witryna notuje wyraźny spadek pozycji. To jasny sygnał, że wprowadzono pewne modyfikacje, które mogą być korzystne z punktu widzenia estetyki i user experience, ale bez wątpienia kolidują z założeniami SEO. W związku z tym należy dokładnie zaplanować wdrożenie nowej strony i uprzednio opracować stosowny plan działania. Wykwalifikowany specjalista skorzysta ze swojej wiedzy oraz doświadczenia, aby migracja okazała się mniej bolesna.
  • Czasem może wydawać się, że lakoniczne komunikaty są bardziej precyzyjne, ponieważ nie wprowadzają zamieszania. W tym przypadku należy jednak postawić na rozwiniętą komunikację pomiędzy przedstawicielem zleceniodawcy a agencją SEM. Właściciele firm zazwyczaj posiadają jedynie podstawową wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych. W związku z tym nie zawsze będą w stanie precyzyjnie określić, czy planowane zmiany nie przyczynią się do drastycznego spadku pozycji w wynikach wyszukiwania. Z całą pewnością milczenie nie służy nikomu w takich okolicznościach. W związku z tym rozsądniej będzie udzielać opiekunowi wyczerpujących instrukcji, w których znajdzie wszystkie niezbędne informacje. W szczególności trzeba informować o usuwaniu różnych elementów z witryny. Dodawanie wcale nie musi mieć tragicznych skutków, aczkolwiek zawsze lepiej o tym wspomnieć.
  • Pozycjoner musi mieć dane dostępowe do wszystkich paneli administracyjnych odpowiadających za zarządzanie witryną. Bez tego ma związane ręce i nie może realizować zapisów zawartych w umowie. Jeżeli planujesz zmienić zasady logowania w systemie zarządzania treścią albo FTP, musisz koniecznie skontaktować się ze specjalistą odpowiadającym za pozycjonowanie stron.
  • Największą wagę w kontekście współpracy bez wątpienia ma zmiana całej strony internetowej. Nie ma takiej możliwości, aby zataić ten fakt przed pozycjonerem. W komunikacji warto przedstawić wstępną wersję nowej witryny, a także poprosić o sugestie w kontekście działań SEO.