Jaki jest najbardziej chłonny rynek zbytu? Bez względu na branżę eksperci wskazują na internet. Zarówno ze względu na dynamicznie rosnącą e-sprzedaż (ponad 4,5 biliona dolarów w 2020 roku), ale również generowanie leadów. Specjaliści do spraw marketingu szacują, że w przypadku sprzedaży stacjonarnej od wyszukiwania w sieci zaczyna się ok. 80% transakcji. Intensyfikacja ruchu internetowego musi pociągnąć za sobą działania zmierzające do jego zamiany na realny, mierzalny zysk firmy.
Wybory konsumentów są w dużym stopniu uzależnione od informacji znalezionych w Google
Najpopularniejszy serwis internetowy na świecie, z którego korzysta ponad 97% użytkowników, cieszy się ogromnym zaufaniem. Z czego to wynika? Google jest w stanie błyskawicznie dostarczyć użytkownikom dokładnie to, czego oni potrzebują. Wyszukiwarka zbiera mnóstwo informacji o odbiorcach, dzięki czemu rozpoznaje ich potrzeby i precyzyjnie, indywidualnie dopasowuje wyniki do pojedynczego zapytania. Co to oznacza z perspektywy właściciela firmy? Należy dokładnie rozpoznać grupę docelową, a następnie dowiedzieć się jak jej przedstawiciele korzystają z internetu.
Jak tłumaczą eksperci z agencji e-marketingu AFTERWEB: skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google bazuje na efektywnym doborze słów kluczowych. Promowanie swojej firmy na frazach, które nie przekładają się na rosnącą liczbę unikalnych użytkowników, byłoby bezcelowe. Z drugiej strony: można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że najpopularniejsze zapytania są już mocno „obstawione” przez konkurencję i przebicie się do TOP3 organicznych wyników wyszukiwania wymagałby więcej czasu oraz nakładów. Bardziej opłaca się szukanie niszy, czy jednak lepiej podjąć rywalizację ze ścisłą czołówką rankingów Google? Przed podjęciem decyzji trzeba dokładnie przeanalizować wszystkie opcje.
Kompleksowe pozycjonowanie zapewnia nie tylko duży ruch, ale też wysokie wskaźniki konwersji
Jeżeli liczba wejść i inne statystyki rosną, a nie przekłada się to sprzedaż, problem najpewniej tkwi w jednym z dwóch obszarów. Albo oferta firmy wcale nie jest tak atrakcyjna dla konsumentów, albo zawartość strony internetowej nie zachęca do zakupu produktu / zamówienia usługi w wystarczającym stopniu. Przeprowadzając optymalizację treści pod kątem czynników rankingowych wyszukiwarki trzeba jeszcze uwzględnić jej walory sprzedażowe. „Zapewnienia w rodzaju „jesteśmy najlepsi” to zdecydowanie za mało. Odbiorców trzeba naprawdę przekonać, że przedstawiona propozycja nie ma sobie równych”. Konsumenci przy podejmowaniu decyzji zakupowych uwzględniają kwestie czysto ekonomiczne, ale też subiektywne odczucia. Firmowa strona internetowa pełni funkcję wizytówki, od której zależy wizerunek całej marki. Czasami największym atutem będzie bezpieczeństwo, w innych branżach klienci oczekują przede wszystkim emocji, rozrywki etc. I te atuty trzeba należycie uwypuklić.