Od 6 do 19 października suwalski ratusz przeprowadził konsultacje społeczne, zbierając opinie mieszkańców na temat lokalizacji oraz koncepcji graficznych nowych witaczy, które mają zostać ustawione na głównych ulicach wyjazdowych z Suwałk.
W zakresie czytelności i estetyki oraz nawiązania do tożsamości Suwałk średnia ocen była neutralna i wyniosła 3. Wyniki w obu kategoriach wskazują na brak jednoznacznego stanowiska mieszkańców w kwestiach estetyki i tożsamości.
W kwestii estetyki 29% ankietowanych przyznało najniższą notę 1, 13% oceniło projekt na 2, 13% na 3, 22% na 4, a 23% na 5. W przypadku nawiązania do tożsamości Suwałk 28% respondentów oceniło projekty na 1, 11% na 2, 13% na 3, 20% na 4, a 28% na 5.
Wnioski z wyników ankiety są jednoznaczne: choć lokalizacje witaczy spotkały się z akceptacją, to wizualna strona koncepcji oraz ich związek z tożsamością miasta dzielą mieszkańców na równe grupy zwolenników i przeciwników.
Zgodnie z sugestiami mieszkańców ratusz przystąpi do prac związanych z odświeżeniem obecnego wizerunku konstrukcji, bazując na obowiązującym systemie identyfikacji wizualnej „Pogodne Suwałki” oraz uwzględniając w projekcie logo miasta.


