42-letni mieszkaniec powiatu suwalskiego stracił ponad 850 złotych. Mężczyzna chciał kupić niespełna tonową paletę pelletu z dostawą do domu. Po opłaceniu transakcji blikiem kontakt ze sprzedającym się urwał.
Do suwalskich policjantów zgłosił się mieszkaniec naszego powiatu, który został oszukany podczas zakupu pelletu przez internet.
Z relacji 42-latka wynikało, że na jednym z portali ogłoszeniowych znalazł ofertę sprzedaży opału. Mężczyzna skontaktował się, poprzez jeden z komunikatorów, ze sprzedającym. Ten podesłał mu link do strony z ofertą.
Tam mieszkaniec powiatu suwalskiego zamówił paletę pelletu. Należność w wysokości 859 złotych opłacił blikiem. Realizacja zamówienia miała nastąpić do 3 dni roboczych. W ustalonym terminie towar nie dotarł jednak pod wskazany adres, a kontakt ze sprzedającym się urwał. Kiedy mężczyzna sprawdził numer NIP widniejący na fakturze zakupu, okazało się, że zarejestrowany on jest na dane zupełnie innej firmy.
Firma ta przestrzega nawet, w jednym z postów na swojej stronie internetowej przed oszustami, którzy wykorzystują jej dane.