Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem ofiarą oszusta stała się mieszkanka Suwałk, która straciła 130 złotych.
Suwalscy policjanci coraz częściej otrzymują zgłoszenia o oszustwach z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK. W środę (13 października) zgłosił się 44-letni mieszkaniec Suwałk, który poinformował, że ktoś „włamał’ się na jego konto na jednym z popularnych portali społecznościowych. Następnie, podszywając się pod niego wysłał prywatne wiadomości do jego znajomych z prośbą o szybką pożyczkę.
Oszust prosił o przelanie pieniędzy za pomocą wygenerowania kodu BLIK. Niestety, jedna osoba z grona jego znajomych odpowiedziała na prośbę, udostępniła kod BLIK i straciła 130 złotych.