Nie 48.000 złotych, jak podają inne media, a dokładnie 59.962,50 złotych kosztowało nowe logo Suwałk oraz opracowanie systemu identyfikacji wizualnej.
Od kilku dni lokalne oraz krajowe media obiega informacja dotycząca wymiany logotypu naszego miasta. Mimo iż władze Suwałk po licznych głosach krytyki, po niespełna dobie, odwołały decyzję o zmianie logo, emocje nie opadły. Wyszła bowiem na jaw kwota, jaką firma ze Słupska zainkasowała za wykonanie tej usługi.
Obecnie na łamach innych mediów można przeczytać, iż miasto na nowe logo wydało około 48.000 złotych. Okazuje się jednak, że kwota ta jest znacznie większa, gdyż ta podawana w mediach nie uwzględnia podatku. Jak poinformował nas Kamil Sznel, naczelnik Wydziału Obsługi Prezydenta, Komunikacji Społecznej i Promocji, miasto na ten cel wydało 48.750 złotych netto. Oznacza to, iż po dodaniu podatku, zlecenie kosztowało miasto dokładnie 59.962,50 złotych.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Kamila Sznela, na kwotę składały się trzy etapy -panel konsultacyjny zorganizowany przez firmę w Suwałkach, w którym wzięli udział wszyscy autorzy Strategii Promocji Suwałk oraz przedstawiciele instytucji kultury i biznesu w celu poznania, opracowanie Systemy identyfikacji wizualnej oraz zaprojektowanie przykładowych materiałów w oparciu o opracowany system identyfikacji wizualnej.