12 czerwca rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie budowy mediateki w Suwałkach. Na specjalnej konferencji przedstawiono techniczne, logistyczne i finansowe aspekty aktualnego funkcjonowania biblioteki, a także planowanej mediateki.
Wczoraj (5 czerwca) podczas konferencji prasowej omówione zostały problemy, z którymi na co dzień mierzy się biblioteka. Dyrektor Biblioteki Publicznej im. Marii Konopnickiej Maria Kołodziejska przedstawiła sytuację techniczną budynków biblioteki oraz midicentrum, które cały czas mierzą się z problemami z dachem, instalacją elektryczną czy dostosowaniem obiektów do potrzeb instytucji. Przedstawiono analizę kosztów ponoszonych przez wszystkie filie biblioteki publicznej.
Roman Rynkowski, zastępca prezydenta Suwałk, przedstawił koszty, które należy ponieść chcąc pozostać przy aktualnym układzie funkcjonowanie Biblioteki Publicznej. Na dzień dzisiejszy budynki Biblioteki przy ul. Emilii Plater, jak również budynek MidiCentrum przy ul. Witosa wymagają generalnych remontów, których koszt wyniesie około 15 milinów złotych. Z kolei koszt budowy mediateki może wynieść około 50 milionów złotych. Przy czym inwestycja budowy mediateki jest wpisana w kontrakt programowy zawarty pomiędzy rządem i samorządem województwa podlaskiego. Czynione są również starania o pozyskanie dodatkowych środków na ten cel z budżetu państwa. Łącznie jest szansa na otrzymanie zewnętrznych środków w kwocie około 40 milionów złotych.
Od 12 czerwca do 31 lipca odbędą się konsultacje społeczne w sprawie budowy mediateki. Pierwsze spotkanie odbędzie się 12 czerwca o hodzinie 16.30 w sali konferencyjnej w suwalskim Aquaparku. Następnie odbędą się kolejne spotkania w różnych miejscach Suwałk, a dodatkowo przygotowana zostanie strona internetowa, na której będzie zamieszczona pełna informacja na temat tego przedsięwzięcia.