Ogromne zaangażowanie tancerzy, przyjaciół, znajomych, wiernych fanów oraz miłośników Zespołu Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” dały w efekcie ponad trzy tysiące głosów i tytuł Podlaskiej Marki Konsumenta. To zarówno dla zespołu, jak i Suwalskiego Ośrodka Kultury oraz miasta ogromne wyróżnienie, satysfakcja i potwierdzenie niesłabnącej sympatii, jaką zespół cieszy się wśród suwalczan.
Wręczenie tej wyjątkowej, bo przyznawanej przez publiczność, nagrody odbyła się wczoraj (24 kwietnia) w Operze i Filharmonii Podlaskiej podczas Wielkiej Gali Podlaskiej Marki. Tancerze zespołu wraz z prezydentem Suwałk Czesławem Renkiewiczem i p.o. dyrektor SOK Alicją Andrulewicz, odebrali to wyróżnienie z rąk marszałka województwa Jerzego Leszczyńskiego i wicemarszałek Anny Naszkiewicz. Dziękując za wyróżnienie dyrektor Andrulewicz podkreśliła niebagatelny wkład „Suwalszczyzny” w pielęgnowanie i kultywowanie tradycji oraz kształtowanie postaw patriotycznych i tożsamości z małą ojczyzną. Towarzyszący jej na scenie prezydent Renkiewicz podsumował, że Zespół jest już nie tylko marką miasta i regionu, ale całego województwa.
ZPiT „Suwalszczyzna” jest jednym z najstarszych zespołów folklorystycznych w Polsce. Powstał w 1951 r. Z powodzeniem rekonstruuje suwalskie tradycje taneczne, animuje lokalną społeczność, koncertuje w kraju i za granicą. Repertuar grupy obejmuje tańce regionalne z wielokulturowej Suwalszczyzny, narodowe i europejskie tańce salonowe oraz trzy widowiska taneczno-teatralne, historycznie odnoszące się do nazwy zespołu. Opowiadają o tradycjach Suwałk i Suwalszczyzny z wykorzystaniem autentycznej muzyki i pieśni, w wiarygodnym, inspirowanym tradycją wykonaniu.