Już po raz szesnasty województwo podlaskie wybierze swoje najlepsze i najbardziej prestiżowe produkty. Do nagrody Podlaska Marka Roku wpłynęło 200 zgłoszeń. Wśród zgłoszonych są produkty, firmy i wydarzenia z Suwałk i Suwalszczyzny.
O tytuł Podlaskiej Marki roku 2019 firmy powalczą w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz w dwóch, debiutujących w tym roku, kategoriach tematycznych: Biznes i Projekt 4.0.
Najwięcej zgłoszeń trafiło do kategorii Produkt Spożywczy – są tu m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, słodkości i napitki. Po 30 kandydatur znalazło się w kategoriach Kultura i Społeczeństwo. Wśród zgłoszonych są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a nawet koła gospodyń wiejskich.
Tegoroczna Podlaska Marka została rozszerzona o dwie nowe kategorie tematyczne. To Biznes i Projekt 4. 0. O nagrodę w pierwszej z tych kategorii powalczy 18 kandydatów. Natomiast w Projekcie 4.0 zwycięzca zostanie wybrany spośród 13 zgłoszonych.
Wśród zgłoszonych są również produkty i firmy z Suwałk i Suwalszczyzny. O tytuł Podlaskiej Marki Roku w kategorii produkt spożywczy zawalczą Pierogi Wigierskie Teresy Biziewskiej, w kategorii produkt użytkowy – Meble loftowe LOV firmy Malow, w kategorii inwestycja – hala widowiskowo-sportowa Suwałki Arena, w kategorii wydarzenie – Widowisko historyczne „Dzisiaj ziemia wasza jest wolną” Muzeum Okręgowego w Suwałkach, mecze Ślepska Malowu Suwałki i Aleja Olimpijczyków w WOSiR Szelment, w kategorii kultura – widowisko taneczno-muzyczne „Opowieść ze Śnieżnej Krainy” Suwalskiego Ośrodka Kultury, w kategorii społeczeństwo – Ślepsk Malow Suwałki i portal KurierSuwalski.pl, a w kategorii biznes – Centrum Zdrowego Snu „Zdrowe Meble”.